AUDİ TARİHÇESİ

Audi AG (Xetra: NSU), otomobil bir dizi bir Alman üretici olan Audi marka altında pazarlanan çeşitli gövde stilleri ve fiyat aralıklarında SUV crossover için supermini itibaren: premium marka olarak konumlandırılmış, (Almanca telaffuz [aʊdi]) Volkswagen Grubu içinde. [3]
Şirket, Ingolstadt, Almanya merkezli 1966 yılından bu yana tamamen kendisine ait olan (99,55% [4]) Volkswagen AG iştiraki olmuştur, onun eski sahibi, Daimler-Benz selefi, Auto Union, bir aşamalı satın aşağıdaki. Volkswagen, Audi F103 serisinin 1965 modeli ile Audi marka yeniden hizmete.
Şirket adını kurucusu August Horch ve soyadı dayanan, onun soyadı anlam dinlemek Almanca-Audi olur ki, Latince'ye tercüme zaman.Içindekiler[Hide]

    
Volkswagen Grubu içinde 1
    
2 Tarihçe
        
Şirket adının 2.1 Doğum
        
2.2 Auto Union döneminin
        
2.3 Sonrası Dünya Savaşı
        
2.4 Yeni Auto Union
        
2.5 Modern çağ
        
2.6 Unintended Hızlandırma
        
2.7 Audi AG,
    
3 Teknolojisi
        
3.1 Bodyshells
        
3.2 Sürücü düzen
        
3.3 Uzay kafes
        
3.4 Audi A2
        
3.5 Audi A4
        
3.6 Direct-Shift Gearbox
        
3.7 Yakıt Tabakalı Enjeksiyon
        
3.8 Elektrik teknolojisi
        
3.9 gündüz çalışan LED ışıkları
        
3.10 Çoklu Ortam Arayüzü
    
4 Motorları
        
4.1 Mevcut model serisi motorlar
    
5 Mevcut model serisi
        
5.1 S (Sport) modelleri
        
5.2 RS (Rennsport / Spor Racing) modelleri
    
6 Üretilmeyen modeller
    
7 Motorsports
        
7.1 Top Gidiş Gelişlerinde
        
ABD'de 7.2
        
7.3 Touring araba
        
7.4 Spor araba yarışı
    
8 Pazarlama
        
8.1 Logolar
        
8.2 Sloganlar
        
8.3 Sponsorluklar
        
8.4 Multitronic kampanya
        
8.5 Tipografi
        
8.6 olarak video oyunları
        
8.7 Audi TDI
        
8.8 Audi E-Tron
    
9 Kaynaklar
    
10 Dış bağlantılar
Volkswagen Grubu içinde [değiştir]
Audi AG'nin en büyük hissedarı sermayenin yüzde 99'u üzerinde tutan Volkswagen AG vardır. Volkswagen AG, kendi finansal tablolarında Audi AG konsolide hesapları içerir. Son yıllarda, Audi olasılığı aksi Volkswagen tarafından elden veya kapalı bükülmüş olan [5] mooted oldu
yukarı 2007-2002 YTL, Audi Audi Marka Grubu, Volkswagen Grubu'nun otomotiv yan bölümü altında olmak marques 'ürünü araç ve performansı ile, SEAT ve Lamborghini, daha sportif değerler üzerinde duruldu birlikte Audi oluşuyordu başlı yüksek Audi marka sorumluluğundadır. [6] [7] [8]Tarih [değiştir]Şirketin Doğum ve adı [değiştir]Audi Type E
14 Kasım 1899 tarihinde, August Horch (1868-1951), fakat Köln Ehrenfeld bölgesinde şirket A. Horch & Cie kurulmuş onu ve denetim kurulu arasında anlaşmazlık yüzünden, o şirketi terk etmek zorunda kaldı. Birkaç yıl sonra ikinci bir şirket, Horch Automobil-Werke GmbH kuruldu. geri kökeni şirket izleri 1909 ve August Horch. Ilk Audi otomobil, Audi Zwickau 1910 yılında üretilen, A 10/22 hp (16 kW) Spor-Phaeton yazın. [9]
1909 yılında Horch o kurduğu şirketin dışında kaldı. [10] Daha sonra Zwickau yeni bir şirket başlayan ve Horch marka kullanmaya devam etti. Eski ortakları, marka ihlali için onu dava Alman Yüksek Mahkemesi (Reichsgericht Berlin) [11] nihayet Horch marka eski şirketine ait olduğu belirlendi. [10]
August Horch onun yeni araba işinde kendi ailesi adını kullanarak yasak, bu yüzden onun en iyi iş arkadaşlarım, Zwickau Paul ve Franz Fikentscher ile bir toplantıya çağırdı. Franz Fikentscher bir apartmanda, onlar ne kadar firma için yeni bir ad ile gelip görüştü. Bu toplantıda, Franz oğlu sessizce odanın bir köşesinde Latin çalışıyordum. o ama bir şey söylemenin eşiğinde olduğu gibi sadece onun sözleri yutmak olacak ve nihayet patladı kadar çalışmaya devam baktı birkaç kez, "Baba - audiatur et altera pars ... iyi bir fikir onu aramak için olmaz Horch yerine audi? Horch "[12]"! " Almanca "Hark!" Anlamına gelir ya da Latince "Audi" olan, "duymak". Fikrini heyecanla toplantıya katılan herkes tarafından kabul edildi. [13] İlk Audi araba, B Tipi, 10/28PS 1910 yılında erken teslim edildi. [14]
Audi de 4680 cc ve 5720 cc model olarak, bir 3564 cc modeli takiben 2612 cc sıralı dört motorlu model [gerekli açıklama] ile başladı. Bu arabalar bile spor etkinlikleri başarılı olmuştur. İlk altı silindirli model, 4655 cc 1924 yılında çıktı [açıklama belirtilmeli].
August Horch, ancak ulaştırma bakanlığında yüksek bir pozisyon için, 1920 yılında Audi şirketten ayrıldı hâlâ mütevelli heyeti üyesi olarak Audi ile yer aldı. Eylül 1921 yılında Audi seri üretim otomobili sunan ilk Alman otomobil üreticisi oldu, solak sürücü ile Audi Type K,. [15] Sol bunun yaklaşmakta olan daha iyi bir görünüm sağladığı çünkü 1920'lerde sürücü yaymak ve kurulan egemenlik trafik, sollama daha güvenli. [15] yapmaAuto Union döneminin [değiştir]Ana madde: Auto Union
Ağustos 1928 Jørgen Rasmussen'in, Dampf-Kraft-Wagen (DKW) sahibi olarak, Audiwerke AG hisselerinin çoğunluğunu satın aldı. Aynı yıl [16] olarak, Rasmussen üretim ekipmanları dahil olmak üzere, ABD otomobil üreticisi Rickenbacker kalıntıları satın aldı sekiz silindirli motorlar için. Bu motorlar Audi Zwickau ve 1929 yılında piyasaya sunuldu Audi Dresden modellerinde kullanıldı. Aynı zamanda, altı ve dört silindirli (Peugeot lisansı) silindirli modeller üretildi. Dönemin Audi araba özel karoseri ile donatılmış lüks arabalar vardı.
1932 yılında Audi Auto Union forma Horch, DKW, Wanderer ve, ile birleşti. O şirket önden çekişli bir altı silindirli motoru birleştiren ilk Avrupalı ​​otomobil oldu Audi Front sunulan bu dönemde. O, Wanderer ile paylaşılan bir powertrain kullanılan ancak mili ön yüzlü, böylece 180 derece döndü.
Dünya Savaşı öncesinde, Auto Union bu dört markaları temsil bugün Audi'nin oluşturan dört birbiriyle halkalar kullandık. Bu rozeti üye firmalar, kendi isim ve amblem kullanılmış ise ancak, Auto Union o dönemde araba yarış sadece kullanılmıştır. Teknolojik gelişmenin ve daha fazla konsantre olmuş bazı Audi modelleri Horch veya Wanderer inşa motorları tarafından tahrikli idi.
Dönemin ekonomik baskıları yansıtan Auto Union Audi sadece% 0.1 'tutarken 1938 ile şirket DKW markası Alman otomobil pazarının% 17.9 oluşturuyor, böylece 1930 ile daha küçük araçlarda giderek yoğunlaştı.Dünya Savaşı sonrası II [değiştir]
Çoğu Alman imalat gibi, İkinci Dünya Savaşı'nın başlangıcında Auto Union tesisleri, askeri üretim için retooled vardı ve onlara zarar bırakarak savaş sırasında bombalama müttefik için bir hedef vardı.
fabrikalar savaş tazminatı bir parçası olarak söküldü Sovyetler Birliği'nin askeri yönetimin emriyle 1945 yılında Sovyet Ordusu tarafından Overrun. Bunu takiben [17], şirketin tüm varlıkları tazminat vermeden istimlak edildi. Ağustos 1948 [17] 17 günü, Chemnitz Auto Union AG ticari kayıtlardan silindi. Bu eylemler Alman Auto Union AG tasfiye etkisi vardı [16]. The Zwickau Audi bitki kalıntıları VEB oldu (için "İnsanlar Kamu Şirketleri") Automobilwerk Zwickau veya AWZ (İngilizce: Otomobil İşleri Zwickau) [18].
Zwickau bölgesindeki en eski Audi fabrikasında 1949 yılında savaş öncesi modellerine montaj yeniden başlatılır. Bu DKW modelleri IFA F8 ve IFA F9 yeniden adlandırıldı ve Batı Alman sürümlerine benzerdi. Batı ve Doğu Alman model, geleneksel ve ünlü DKW iki zamanlı motor ile donatılmış.Yeni Auto Union [değiştir]
Yeni bir Batı Alman merkezli Auto Union Bavyera eyalet hükümeti ve Marshall Planı yardımı kredi ile Ingolstadt, Bavyera'da başlatıldı. [19] reform şirket Eylül 1949 3 başlatılan ve iki önden çekişli araçlar üreten DKW geleneğini devam- zamanlı motorlar. [17] küçük ama sağlam 125 cc motosiklet Bu dahil üretim ve DKW teslim kamyonet, DKW F Ingolstadt az 89 L. Ingolstadt site ama, idare yanı sıra araç depolama ve dağıtım için uygun olan eski askeri binalar geniş bir kompleks oluşan büyüktü bu aşamada orada Ingolstadt hiçbir özel bitki otomobillerin seri üretime uygun oldu: imalat için şirketin Düsseldorf'ta ilk savaş sonrası kitlesel pazar binek otomobil üretim kapasitesinin Rheinmetall-Borsig den kiralanan oldu. şirket fonları Ingolstadt merkez yerinde büyük otomobil fabrikasının inşası için kullanılabilir hale geldiği bir yatırımcı çeken gelmesinden sonra, sadece on yıl sonra oldu.
1958 yılında Daimler-Benz ve Auto Union şirketi tutan bir% 87 aldı, bu 1959 yılında% 100 tutan yükselmiştir. 1960'ların başında yeni Mercedes modellerinde ve Auto Union's, şirketin yaşlanma model yelpazesi için sanat fabrika bir durumda büyük bir yatırım gördüm Ancak, küçük iki zamanlı yaş ve şirketin çıkarlarının odağı değildi bu kez de olmadı Volkswagen ve Opel gibi rakip üreticilerin aynı ölçüde 1960'ların başında ekonomik patlama yarar. Auto Union iş imha kararı karlılık eksikliğine dayanıyordu. [20] İronik olarak, zaman onlar da sağlayacak büyük bir yeni fabrika ve yakın üretime hazır modern dört zamanlı motor, dahil iş sattı Yeni sahibi altında ve bir yeniden keşfedilen adı, Audi parası ile Auto Union iş.
1964 yılında Volkswagen Ingolstadt yeni fabrika ve Auto Union ve marka hakları dahil, iş,% 50 holding satın aldı. Onsekiz ay sonra, Volkswagen ve Ingolstadt denetimini tümüyle satın 1966 ile Ingolstadt bitkinin yedek kapasitesi yılda bir 60.000 ek Volkswagen Beetles montajı için kullandığınız müşterilerine daha alındı. [21] İki zamanlı motorlar 1960'larda daha az popüler oldu düzgün dört zamanlı motorlar için çekti. Eylül 1965 yılında, DKW F102 dört zamanlı motor ve otomobilin ön ve arka için bir facelift ile takıldı. Volkswagen ve iki zamanlı teknolojisi ile dernek nedeniyle DKW marka dampingli F103 gibi içten model sınıflandırılmış sahip, sade olarak sattı "Audi". Daha sonra modelin gelişmeler onların beygir gücü derecelendirme için ismi geçiyordu olarak satılan Audi 60, 75, 80, ve Super 90, 1972 yılına kadar satış.1973 itibariyle Wolfsburg Audi 80 montaj hattı
1969 yılında, Auto Union Stuttgart yakınlarındaki Neckarsulm merkezli NSU, ile birleşti. 1950'lerde, NSU, ama motosiklet dünyanın en büyük üreticisi olmuştu hangi vintage yarış arabaları gibi hala popüler olan NSU Prinz, TT ve TTS sürümleri gibi küçük otomobil üretmek için hareket etmişti. NSU sonra Felix Wankel fikirleri dayalı yeni döner motorları üzerinde duruldu. 1967 yılında yeni NSU Ro 80 aerodinamik, hafif, ve güvenlik gibi çok önünde teknik detayları zamanının bir otomobildi. Ancak, döner motorları ile diş çıkarma sorunları NSU bağımsızlığına son verdi. The Neckarsulm bitki şimdi büyük Audi A6 ve A8 modelleri üretmek için kullanılır. R8 ve "RS" modeli aralığı: Neckarsulm fabrika da quattro GmbH, bağlı ortaklığı geliştirme ve üretim Audi, yüksek performanslı modellerin sorumlu ev sahipliği yapmaktadır.
NSU K70, üzerinde çalışmakta olduğu orta ölçekli araba, arkadan motorlu Prinz modelleri ve fütüristik NSU Ro 80 arasında slot amaçlanmıştır. Ancak, Volkswagen ayrı bir marka olarak NSU sonuna yazım, kendi aralığı için K70 aldı.Modern çağda [değiştir]
Yeni birleştirilmiş şirket, Audi NSU Auto Union AG olarak bilinen ve savaş öncesi dönemden itibaren ilk kez ayrı bir marka olarak Audi ortaya çıkışı gördüm. Volkswagen 1970 model yılı için Amerika Birleşik Devletleri'ne Audi markasını tanıttı.
Bu rejimin ilk yeni araba 1968 Audi 100 oldu. Bu kısa ve 1972 yılında (1973 Volkswagen Passat temelini oluşturmuştur) Audi 80/Fox katılarak 1974 yılında Audi 50 (daha sonra Volkswagen Polo gibi rebadged). bir derece başarılı dünya otomobil yol açan Golf / Polo kavramı, bir ilk cisimleşme olduğundan, Audi 50 yeni ufuklar açan bir tasarımdı.Audi Quattro
Şu anda Audi resim, bir muhafazakar biriydi ve bu yüzden, [22] bir Audi performans otomobili ve ralli araba yarışı için Volkswagen'in Iltis askeri araca dört tekerlekten çekiş teknolojisi geliştirmek için kabul edilen şasi mühendis Jörg Bensinger gelen bir öneri. 1980 yılında piyasaya performans otomobili, "Audi Quattro", aynı zamanda merkezi diferansiyel vasıtasıyla sürekli dört tekerlekten çekiş özelliği ilk Alman büyük ölçekli üretim aracı olan bir turbo Coupé seçildi. Genellikle "Ur-" öneki ve "orijinal" demek için, bu durumda kullanılan bir Alman büyüten, aynı zamanda Audi S4 ve S6 Spor Salonları ilk nesil uygulanırsa, olduğu gibi ("Ur-Quattro" olarak anılacaktır "UrS4" ve "UrS6"), (tüm el-tek bir ekip tarafından inşa edilmiş) imal edilen bu araçlar, ama modelin birkaç toplanma büyük bir başarıydı. Önde gelen ve dört tekerlekten çekiş racecars canlılığı kanıtladı kazanır Audi ismi otomotiv teknolojisindeki gelişmeler ile ilgili oldu.
1985 yılında, Auto Union ve NSU marka etkili ölümle birlikte, şirketin resmi adı artık sadece Audi AG kısaltılmıştır.
1986 yılında Passat tabanlı Audi 80 gibi "dede arabası" görüntü, tip 89 tanıtılan bir çeşit geliştirmeye başlamıştı. Bu tamamen yeni bir gelişme son derece iyi sattı. Ancak, modern ve dinamik dış ve onun temel motor düşük performans yalanladılar onun temel paketi Spartalı oldukça idi (hatta yolcu-yan ayna bir seçenek oldu.) 1987 yılında Audi öne sürdüğü ve çok zarif Audi 90, yeni hangi standart özellikleri çok daha üstün batmıştı. 1990'ların başında, satış ve Audi 80 serisi için çökme başladı bazı temel yapı sorunları yüzey başladı.Audi R8
21. yüzyılın başlarında, Audi iddia ve çok sayıda Dünya Rekorları, korumak Top Speed ​​Endurance gibi bir Alman yarış pistinde belirtilen. Bu çaba oldu 1930 yarış dönemi Silver Arrows gelen Şirketin mirası ile-line.
1990'ların sayesinde Audi hedeflediği pazar Alman otomobil Mercedes-Benz ve BMW karşı rekabet lüks kaydırmaya başladı. Bu 1990 yılında Audi V8 serbest bırakılması ile başladı. Aslında yeni bir motor Audi 100/200 takılan, ama dikkat çekici karoser farklılıklar oldu. En belirgin şimdi kaput yılında kurulmuş yeni ızgara oldu.
1991 olarak, Audi 4 silindirli Audi 80, 5 silindirli Audi 90 ve Audi 100, turbo Audi 200 ve Audi V8 vardı. 80/90 bir coupe versiyonu hem de 4 ve 5 silindirli motorlar da vardı.
Beş silindirli motor başarılı ve sağlam bir motor olmasına rağmen, hala bir çok hedef pazar için biraz farklı oldu. tanıtımı ile bir all-Audi 100 1992 yeni Audi, 2.8L V6 motoru tanıttı. Bu motor aynı zamanda takıldı bir yüz ve bu model 5 4 seçimi vererek, (tüm 80 ve 90 modelleri şu anda ABD dışında 80 badged edildi) Audi 80 kaldırdı Salonu, Coupe Cabriolet ve 6 silindirli motorlar, gövde stilleri.
5 silindirli yakında büyük bir motor seçeneği olarak düştü, ancak bir turbo 230 hp (169 kW) versiyonu kaldı. Motor, başlangıçta 1991 200 quattro 20V ile donatılmış, bir motor Sport Quattro takılan türevi oldu. O, Audi Coupé takıldı ve Audi 100 beden de ve S2 adlı ve S4 adını verdi. Bu iki model performans otomobillerin seri üretilen S serisinin başlangıcı idi.Istenmeyen Hızlandırma [değiştir]
Bir dizi Audi 5000 model 1982-1987 arası hatırlıyor sonra Satışlar düştü altı ölüm ve 700 kazalarına bağlı ani istenmeyen ivme bildirilen olayları ile ilgili [23] zamanda [23], NHTSA 20 üreticilerden 50 araba modelleri araştıran oldu. ani güç kesintileri. [24]
Bir 60 Dakika rapor 23 Kasım 1986, yayınlanan fren itildi pedalı bir sorun acı görünüşte bir Audi 5000 göstererek, istenmeyen ivme raporlama sonra Audi dava açmıştı altı kişi ile görüşmeler featuring [25]. [26] [27] Sonraki soruşturma ortaya . iletim içine açılan bir delik bir hortum aracılığı ile bağlantılı yolcu tarafı katında basınçlı hava uydurma bir teneke kutu, [25] - 60 Dakika başarısızlık tasarlanmış olduğunu
Audi yanlış pedal. [24] Daha sonra, özellikle sorunlar sürücü hatası yüzünden olduğunu [24] dışında, araştırmacılar tarafından bulguları öncesinde, iddia, Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) istenmeyen ivme vakaların büyük çoğunluğunda, dahil olduğu sonucuna 60 Dakika raporu istenir bütün olanlar, pedal konfüzyon gibi sürücü hatasından kaynaklanan edildi. [28] CBS, ancak ilgili devlet dairelerinin test sonuçlarını kabul etmedi başka bir çalışmada da benzer sonuçlar kabul yaptım. [26]
hatırlama kampanyaların serisi ile, Audi birçok değişiklik yaptı;. ilk otomatik şanzıman modelleri pedalı geri 1978 kadar uzanan 250.000 otomobil Daha sonra [23] onarım, fren ve gaz arasındaki mesafe ayarlanabilir, sürücüyü gerektiren bir cihaz ekledi Parkın dışına kayması önce fren pedalına basın. [23] Audi 5000 mirası ve ileri doğru vites yanlışlıkla önlemek veya ters karmaşık vites kolu desen ve fren kilit mekanizmaları diğer ani istenmeyen hızlanma kasalı bildirdi.
1985 yılında 74.061 ulaşmıştı Audi'nin ABD satışları, 1991 yılında 12.283 düştü ve üç yıl düzeyinde kalmıştır [23] -.. Ölçüde düşen satış değerleri ile Audi sonradan artan garanti koruma [29] sunulan ve etkilenen modeller değiştirildi [29] - 5000 ile 1989 [24] 'de 100 ve 200 oldu. - ve tek model 2000 yılında yine aynı satış seviyelere ulaşmıştır [23]
A 2010 BusinessWeek makale - Audi'nin deneyim ve 2009-2010 Toyota araç arasındaki olası paralellikler özetleyen hatırlıyor - ve huzursuz kalır şu anda temyiz sonra Chicago'da ilçe mahkemede itiraz ediliyor hakkında 7500 Audi 5000 model sahipleri tarafından 1987 yılında açılan bir sınıf hareket dava kaydetti Illinois eyalet ve [23]. ABD federal düzeydebugün Audi AG [değiştir]Aurangabad, Hindistan Audi bitki
Audi'nin satış 2008 yılında 1.003.000 ile 653.000, 2000 yılında artan müşterilere teslimat ile, 2000'li yıllarda çok arttı. En büyük satış artışı Doğu Avrupa (19,3%), Afrika (17,2%) ve Orta Doğu (58,5%) geldi. Çin özellikle 2009 yılının ilk üç çeyreğinde teslim 705.000 araba 108.000 dışında temsil eden önemli bir pazar haline geldi. popülaritesini için faktörlerden biri Çin Audis görevlileri için Çin hükümeti tarafından satın tercih ettiği otomobil haline gelmiştir ki, hükümet tarafından satın Çin'deki satışlarının% 20'sini sorumlu olmasıdır. geç 2009 itibariyle [30], Audi'nin € 1,17 milyar ($ 1,85 milyar) faaliyet karına bu Bentley ve Seat gibi Grubu'ndaki diğer marques önemli kayıplar varken € 1.5 milyar ebeveyn Volkswagen Grubu'nun dokuz aylık faaliyet karı en büyük katkıyı yaptı. [31 ]
Audi dünya çapında 6 üretim tesisi bulunuyor: Ingolstadt, Almanya 1969 yılından bu yana, Neckarsulm, Almanya 1969 yılından bu yana, Györ, 1995 yılından bu yana Macaristan, Changchun, Çin, Brüksel, Belçika 2007 yılından bu yana, Aurangabad, Hindistan 2006 yılından beri [32].Teknoloji [değiştir]Bodyshells [değiştir]
Audi,% 100 araba paslanmayı önlemek için galvanizli üretir [33] ve Porsche, c.1975 tarafından sürecin başlatılmasından sonra bunu yapmak için ilk kitlesel pazar araç oldu. diğer önlemler ile birlikte, tüm vücut çinko kaplama çok pas önlenmesinde etkili olduğu kanıtlanmıştır. Vücudun çıkan dayanıklılık bile (pas yok alüminyum gövde hariç) üretici şu anda 12 yıl korozyona perforasyonu karşı özgün 10 yıl garanti uzatma neden Audi'nin kendi beklentileri aştı. [34]
Bir all-alüminyum araba ve Audi tarafından dile getirilen 1994 yılında Audi A8 hangi alüminyum uzay kafes teknolojisi (Audi Space Frame denir) tanıttı başlatıldı. Audi orta doksanlar araçların yeni serisini tanıttı ve yeni teknoloji ve yüksek performansı devam ediyor. Önce bu çaba, Audi tekniği için test yatakları olarak alüminyum dışında fabrikasyon türü 44 şasi örnekleri kullanılmıştır.Sürücü düzeni [değiştir]
tüm post Volkswagen dönemi modelleri, Audi sıkıca ya önden çekişli veya tüm tekerlekten çekiş lehine, onun iki ezeli rakipleri Mercedes-Benz ve BMW tarafından tercih geleneksel arkadan çekişli düzenini benimsemek için reddetti. ABD'de Audi'nin sanatçısını çoğunluğu Mercedes-Benz ve BMW kimin aksine onun pahalı araçlar (A4 ve A6 sadece giriş seviyesi düzeltir önden çekişli mevcuttur), çoğu tüm tekerlekten çekiş standart özellikleri sanatçısını bir seçenek olarak dört tekerlekten çekiş davranır (Audi A8 all-wheel etti ise BMW, yalnızca, 2010 model yılından itibaren kendi 7 Serisi, dört tekerlekten çekiş sunmaya başladı sürücü kullanılabilir / standart 1990'lardan beri). Sadece arkadan itişli olan BMW M ve Mercedes-AMG bunların doğrudan rakiplerinin aksine, dört tekerlekten çekiş vardı her zaman yüksek performanslı türevleri, Audi S ve RS modeller ile ilgili olarak.
onun sırası çoğu (A3, A1, ve TT modelleri hariç) için, Audi tipi ve güç motorları takılabilir limit olacağını, çünkü ekonomi otomobillerde bulunan enine motor düzeni kabul etmemiştir. amacıyla (Audi S4 ve Audi RS4 bir V8 motoru gibi) güçlü motorlar monte edebilmek için, Audi genellikle ön tekerlekler üzerinde bir "radyal" konumunda, bir uzunlamasına ön monte motoru ile daha pahalı araba mühendislik var aks çizgisi önünde. Bu tüm tekerlekten çekiş kolay kabul edilmesi için izin verir iken, ideal 50:50 ağırlık dağılımı (tüm önden çekişli araba yapmak) aykırı.
Audi son zamanlarda, A3 ve TT mekanik bir merkezi diferansiyel ile önceki yıllarda olduğu gibi Torsen tabanlı sistem kullanmayan gibi modeller için quattro rozeti başvurdu ancak İsveçli Haldex Çekiş elektro-mekanik debriyaj AWD sistemi ile.Uzay kafes [değiştir]
1994 yılında Audi V8 değiştirilmesi, Audi A8 ağırlık kazandırır ve geleneksel çelik çerçeve göre burulma sertliği artırır alüminyum uzay kafes ("Audi Space Frame" veya ASF) ile giriş yaptı. Kilo biraz çok pazarda standart quattro dört tekerlekten çekiş sistemi ile dengelenmiştir. Bununla birlikte, A8 ayrıca en iyi sınıfının yakıt ekonomisi olan, genellikle tam boyut lüks segmentteki en hafif all-wheel drive araba. Alüminyum çerçeve dezavantajı çok onarmak için pahalı olması ve gerektirir [35] özel bir alüminyum kaporta [36].
Audi A2, Audi TT ve Audi R8 Audi Space Frame tasarımlar kullanabilirsiniz.Audi A2 [değiştir]
Audi A2 AL2 kavram doğan fütüristik bir süper mini oldu. Bir üretim otomobili tasarımında ilk alüminyum uzay kafes gibi, Audi yıllardır eksik olan son teknoloji verdi birçok özelliğe sahipti. A2 Audi ise daha tutumlu üç silindirli motorlar aracılığıyla onların TDI teknolojisini genişletti. A2 ve son derece aerodinamik bir rüzgar tüneli etrafında tasarlandı. Audi A2 yüksek fiyat için eleştirildi ve gerçekten bir satış başarısı değildi ama bir kesim üretici olarak Audi dikti. Modeli, bir Mercedes-Benz A-Serisi rakip, Avrupa'da iyi nispeten sattı. Ancak, A2 2005 yılında kesildi ve Audi acil yedek geliştirmeye karar verdi.Audi A4 [değiştir]
Sonraki büyük modeli değiştirmek Audi A4 Audi 80 yerini 1995 yılında geldi. Yeni adlandırma şeması (küçük bir facelift ile) Audi A6 olmak için Audi 100 uygulandı. Bu da demek S4 S6 ve yeni S4 A4 vücutta tanıtıldı oldu. S2 kesildi. Audi Cabriolet yol boyunca motor yükseltmeleri kazanarak, 1999 yılına kadar (Audi 80 platformu temelli) devam etti. Yeni A3 hatchback modeli (Volkswagen Golf Mk4 platform paylaşımı) ve 1996 yılında aralık tanıştı radikal Audi TT Coupe ve Roadster aynı temelleri dayalı 1998 yılında girmiştir edildi.
Motor aralığı boyunca mevcut şimdi olduğu bir 1.4L, 1.6L ve 1.8L 4 silindirli, 1.8L 4 silindirli turbo, 2.6L ve 2.8L V6, 2.2L turbo 5 silindir ve 4.2L V8 motoru ücret. The V6s güç, tork ve pürüzsüzlük belirgin düzelme, yeni 2.4L ve 1998 yılında 2.8L 30V V6s tarafından değiştirildi. Daha fazla motor A8 için bir 3.7L V8 ve W12 motor 6.0L dahil olmak üzere, yol boyunca eklendi.Direct-Shift Gearbox [değiştir]
Yüzyılın başlarında, Volkswagen Direct-Shift şanzıman (DSG), çift kavramalı şanzıman türü tanıttı. Bu otomatik bir yarı-otomatik şanzıman, klasik otomatik şanzıman gibi drivable olduğunu. şanzıman dayanarak B Grubu S1 bulunan, sistem bir tork konvertörü yerine çift elektrohidrolik kontrollü debriyaj içerir. Bu DSG S-tronic denir bazı VW Golfs, Audi A3 ve TT modelleri uygulanmaktadır.Yakıt Tabakalı Enjeksiyon [değiştir]
A3 yeni modeller, A4, A6 ve A8 şimdi yeni Yakıt Tabakalı Enjeksiyon (FSI) motor ile değiştirilmiştir sahip yaşlanma 1.8 litrelik motor ile tanıtılmıştır. Neredeyse aralığında her petrol yanma modeli şimdi bu yakıt tasarrufu sağlayan teknoloji içermektedir.V8 FSI motoru.Elektrik teknolojisi [değiştir]
Audi Volkswagen Grubu için bir pilot hibrid elektrikli proje geliştirmek için Japon elektronik devi Sanyo ile bir ittifak planlıyor. Ittifak Volkswagen Grubu'nun gelecekteki modellerinde kullanılıyor Sanyo pil ve diğer elektronik parçalar neden olabilir. [37]
Hibrid elektrikli araçlar içerir:

    
Audi A1 Sportback Concept [38]
    
Audi A4 TDI Concept E [39]
Bu bölümde cropped.svg Wiki w harfi genişleme gerektirir.
Tamamen elektrikli araçlar:

    
Süper Concept Audi E-Tron [40]
gündüz farları LED [değiştir]Bir Audi A4 B8 içinde DRL
2006 yılından itibaren Audi kendi ürünlerinde gündüz farları gibi beyaz LED teknolojisini hayata geçirdi. the DRLs en belirgin şekli tür bir marka haline gelmiştir. LED'ler ilk olarak Audi S6 üzerinde kullanılmaya başlandı ve tüm model yelpazesi yayılmıştır beri var.Çoklu Ortam Arayüzü [değiştir]
Audi geçtiğimiz günlerde otomobiller için bir bilgisayarlı kontrol sistemi sunan başladı, Multi Medya Arabirimi (MMI) denir. Bu BMW'nin iDrive kontrol eleştirisi ortasında geldi. Aslında dönen bir kontrol düğmesi ve bir 'kademeli' düğmeleri - ekran ile tüm araç-içi eğlence cihazları (radyo, CD değiştirici, iPod, TV tuner), uydu navigasyon, ısıtma ve havalandırma, ve diğer araç denetimleri kontrol etmek üzere tasarlanmıştır. BMW bu yana yapılmış olmasına rağmen MMI yaygın, BMW'nin iDrive üzerinde önemli bir gelişme olduğu bildirildi onların daha kullanıcı dostu iDrive.
radyo veya telefon işlevlerini kısayollar - bu menü 'ana işlevi' doğrudan erişim düğmesi ile birlikte, merkezi bir düğme etrafında kendi segmentinde düğmeleri ile sörf az gerektirir MMI genellikle iyi, alındı. Ekranın renk veya siyah-beyaz, dik pano üzerine monte edilir ve A4 (yeni), A5, A6, A8 ve Q7, denetimler yatay monte edilir gör.
Bir "MMI benzeri" sistemi A3 da mevcuttur, TT, A4 (B7) ve R8 modelleri - Audi Navigasyon Sistemi Plus (RNS-E) uydu navigasyon sistemi ile donatılmıştır.Motorları [değiştir]
1980'lerde, Audi, Volvo ile birlikte, sıralı 5 silindir şampiyonu, daha geleneksel 6 silindirli motorlar daha uzun ömürlü bir alternatif olarak 2.1/2.2 L motoru oldu. Bu motor üretim araçları değil, aynı zamanda onların yarış otomobillerinde kullanılmıştır. 2.1 L inline 5 silindirli motor modifikasyonu sonra 400 beygir (298 kW) üzerinden de sunarak, 1980'li yıllarda ralli arabaları için bir üs olarak kullanılmıştır. 1990'dan önce, 2.0 lt ve 2.3 L. hem yakıt ekonomisi ve güç için izin motor hacmi bu menzil arasında bir yer değiştirme ile üretilen motorlar vardı.Volkswagen Phaeton W12 gelen Volkswagen Grubu W12 motoru
onun Audi A8 fullsize lüks amiral gemisi sedan, Audi A8L W12 olan ultra lüks sürümü için Audi rakipleri Mercedes-Benz ve BMW tarafından tercih edilen geleneksel V12 motorun yerine Volkswagen Grubu W12 motoru kullanıyor. The W12 motor konfigürasyonu (aynı zamanda bir "WR12" olarak da bilinir), 72 ° lik bir açı iki hayali dar açı 15 ° VR6 motorlar şekillendirme tarafından oluşturulan silindir her set dar açı sadece iki egzantrik milli her sürücü sağlar bankaların çifti, bu yüzden sadece dört toplam ihtiyaç vardır. geleneksel bir V12 motoru sadece olabilirdi oysa Audi, dört tekerlekten çekiş ile 12 silindirli sedan kurmak için izin W12 motor avantajı kompakt ambalajdır [41], bir arkadan çekişli konfigürasyonu bir diferansiyel ve ön tekerleklere güç için gereken diğer bileşenler için motor koyda boşluk olurdu. Aslında, Audi A8L W12 de 6.0L W12 aslında biraz kaba ölçüler tarafından 4.2L V8 bu güçler Audi A8 4.2 türevleri daha küçüktür. [42] 2011 Audi A8 500 PS ile W12 (WR12) motorunun revize edilmiş 6.3 litrelik versiyonu girmiştir.Güncel model serisi motorlar [değiştir]
Benzinli motorlar:

    
1.2 TFSI 86 PS (63 kW, 85 hp) → Audi A1
    
1.2 TFSI 105 PS (77 kW, 104 hp) → Audi A3
    
1.4 TFSI 122 PS (90 kW, 120 hp) → Audi A1
    
1.4 TFSI 125 PS (92 kW, 123 hp) → Audi A3
    
1.4 TFSI 185 PS; → Audi A1 (136 kW hp 182)
    
1.8 TFSI 120 PS (88 kW, 118 hp) → Audi A4
    
1.8 TFSI 160 PS (118 kW, 158 hp) → Audi A3, Audi A4, Audi A5
    
2.0 TFSI 180 PS (132 kW, 178 hp) → Audi A5, Audi Q5
    
2.0 TFSI 200 PS (147 kW, 197 hp) → Audi A3
    
2.0 TFSI 211 PS (155 kW, 208 hp) → Audi A4, Audi A5, Audi TT, Audi Q5
    
2.0 TFSI 265 PS (195 kW, 261 hp) → Audi S3
    
2.0 TFSI 272 hp (200 kW, 268 hp) → TTS
    
2.5 TFSI 340 PS (250 kW, 335 hp) → SC 3, TT RS
    
2.8 FSI 204 PS (150 kW, 201 hp) → Audi A7
    
3.0 TFSI 272 hp (200 kW, 268 hp) → Audi Q7
    
3.0 TFSI 290 PS (213 kW, 286 hp) → Audi A6, Audi A8
    
3.0 TFSI 300 PS (221 kW, 296 hp) → Audi A6, Audi A7
    
3.0 TFSI 333 PS (245 kW, 328 hp) → S4, Audi Q7
    
3.2 FSI 265 PS (195 kW, 261 hp) → Audi A4, Audi A5
    
3.2 FSI 270 PS (199 kW, 266 hp) → Audi Q5
    
4.2 FSI 354 PS (260 kW, 349 hp) → S5
    
4.2 FSI 372 PS (274 kW, 367 hp) → Audi A8
    
4.2 FSI 430 PS (316 kW, 424 hp) → Audi R8 (Road Car), Audi RS4
    
4.2 FSI 450 PS (331 kW, 444 hp) → RS 5
    
5.0 FSI 580 PS (427 kW, 572 hp) → Audi_RS6
    
5.2 FSI 450 PS (331 kW, 444 hp) → Audi_S8, Audi_S6
    
5.2 FSI 525 PS (386 kW, 518 hp) → Audi R8 (Road Car)
    
6.3 W12 500 PS (368 kW, 493 hp) → Audi A8
Dizel motorlar:

    
1.6 TDI 105 PS (77 kW, 104 hp) → Audi A1, A3 Audi
    
2.0 TDI 136 PS (100 kW, 134 hp) → Audi A4
    
2.0 TDI 140 PS (103 kW, 138 hp) → Audi A3
    
2.0 TDI 143 PS (105 kW, 141 hp) → Audi A4, Audi Q5
    
2.0 TDI 170 PS (125 kW, 168 hp) Audi TT → Audi A3, Audi A4, Audi A5, Audi Q5
    
2.0 TDI 177 PS (130 kW, 175 hp) → Audi A6
    
2.7 TDI 190 PS (140 kW, 187 hp) → Audi A4, Audi A5, Audi A6
    
3.0 TDI 204 PS (150 kW, 201 hp) → Audi A6, Audi A7
    
3.0 TDI 240 PS (177 kW, 237 hp) → Audi A4, Audi A5, Audi A6, Audi Q5, Audi Q7
    
3.0 TDI 245 PS (180 kW, 242 hp) → Audi A6, Audi A7
    
3.0 TDI 250 PS (184 kW, 247 hp) → Audi A8
    
4.2 TDI 340 PS (250 kW, 335 hp) → Audi Q7
    
4.2 TDI 350 PS (257 kW, 345 hp) → Audi A8
    
6.0 V12 500 PS (368 kW, 493 hp) → Audi Q7
Şimdiki model yelpazesi [değiştir]Audi A1 Audi A3 Audi A4 Audi A5 Audi A6 Audi A7 Audi A8 Audi TT Audi R8 Road Car Audi S3 Audi Q5 Audi Q7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder